
Luomumunia meillä syödään paljon. Luomukanoja ei kasvateta kalarehulla, joten munat eivät löyhkää kalalle, kuten tavalliset välillä tuppaavat tekemään.
Kolesterolikammoisille tiedoksi uutta tutkimusta:
Framinghamin sydäntutkimuksessa ja Harvardin yliopiston Nurses’ Health -tutkimuksessa, on havaittu, että keskimäärin jopa kuusi kananmunaa viikossa syövät ihmiset eivät saa sydäninfarktia tai aivohalvausta yhtään todennäköisemmin kuin ne, jotka syövät tätä vähemmän tai eivät lainkaan kananmunia.(lähde poliklinikka.fi).
Iltapalana syön usein yhden keitetyn munan. Siinä on n. 70kcal ja rutkasti arvokkaita ravintoaineita kuten proteiinia, kalsiumia ja fosforia. Nälkää se pitää erinomaisesti. Nautin munani Tabascon kera.

Aamiaisella taas suosin munaa sekoitettuna smoothieen. Tässä munan kaverina vadelmia, kiiviä,naturelliä jugurttia ja banaania.

***
3 kommenttia:
Hyvä idea tuo munan lisääminen smoothieen, täytyypä kokeilla!
itse tykkään keitetyistä munista, mutta tuo smoothien lisäys kuullostaa hassulta mutta enpä ole itse kokeillut eli en voi sanoa miltä se sitten maistuisi oikeasti =)
Munahan ei Suwi oikeesti maistu yhtään miltään smoothiessa, mutta antaa huikean määrän paukkuja päivään. Suosittelen!
Lähetä kommentti